06 51 54 44 42|info@menschool.nl
Leverancier van Tennis Gravel

Accomodatie

Soest
Menschool Soest ligt in het hart van Nederland. Soest is een dorp met 45.000 inwoners. Het dorp kent veel prachtige en uitgestrekte natuurgebieden. Menschool Soest ligt aan de rand van Soest. Vanaf ons terrein hebben wij uitzicht over de polders met weidse uitzichten. De polders bieden een perfecte gelegenheid om uit te rijden. Onze accommodatie is 2 kilometer verwijderd van de bossen en duinen van Soest. Binnen 5 minuten bent u in een landelijke en rustige omgeving. Prachtig en indrukwekkend om in deze bossen en duinen te rijden. Dankzij de meer dan 30 kilometer ruiter- en menpaden is er voor de rijders voldoende gelegenheid een indruk te krijgen van de natuurpracht die Soest heeft. Onlangs zijn er in de bossen van Soest vaste (men)hindernissen geplaatst, zodat het sportieve element uitstekend gecombineerd kan worden met een rit in deze fraaie omgeving. Met de prachtige uitrijdmogelijkheden naar zowel polders als bossen en duinen kunnen wij stellen dat Menschool School Soest de perfecte locatie heeft om de paardensport te beoefenen.

Hippische accommodatie
Onze moderne hippische accommodatie is geschikt voor de mensport. Maar uiteraard zijn er ook diverse faciliteiten voor de ruiter.

• Met 22 boxen(pension) is er voldoende ruimte om uw paard te stallen dan wel in training te geven.
  • Ruime en lichte boxen (afmeting 3 bij 3,3 meter ). De boxen hebben een luik in de deur. De paarden staan op stro of vlas (meerprijs) en krijgen twee keer per dag krachtvoer en beschikken nagenoeg onbeperkt over goed ruwvoer. Dit ruwvoer is afkomstig van ons eigen land.
  • Een binnenwasplaats waarbij u met gebruik van een muntautomaat over warm water kunt beschikken.
  • Een buitenwasplaats.
  • Ruime zadelkasten (afmeting 1.80 bij 0,80 meter). Deze kasten zijn geschikt voor zowel een tuig als een zadel.
  • Elke stal heeft een dekenrek.
  • Een prachtige eb en vloed rij/menbaan van 20 bij 60 meter. In onze rijbaan mag gelongeerd worden. Het is mogelijk om tegen vergoeding te trainen in onze rijbaan, zodat u goed voorbereid uw wedstrijden kunt rijden.
  • De paarden gaan het volledige jaar naar buiten, minimaal 7u per dag. ’s Winters gaan de paarden in groepen in de paddock, waar voerstations staan met voldoende plaats per paard. In de zomer gaan de paarden in een koppel op onze ruime zomerweide. De paarden krijgen dus voldoende contact met soortgenoten.
  • Kleine kantine en toilet
  • Het is mogelijk uw paard in training te zetten bij Menschool Soest. Wij kunnen uw paard opleiden en africhten. (Zie hiervoor de pagina ‘Opleiding & Africhting’) .
  • De verzorging van de paarden wordt volledig door Menschool Soest gedaan. U hoeft alleen maar te komen rijden.
  • Uiteraard zijn wij in het bezit van het Veiligheids certificaat van Stichting Veilige Paardensport.
  • Ook wij wij aangesloten bij de FNRS waardoor het mogelijk is om een KNHS startkaart aan te vragen op onze locatie.

Wij zijn lid van de FNRS
Wij zijn aangesloten bij branchevereniging FNRS omdat wij hiermee gesteund worden met advies, collectieve voordelen en concrete producten bij onze professionele bedrijfsvoering. De FNRS zorgt er in Nederland voor dat belangen van hippische ondernemers, met een bedrijf zoals die van ons, behartigt worden. Met ons FNRS-lidmaatschap voldoen wij aan de minimale eisen voor kwaliteit, veiligheid en welzijn van mens en paard op ons bedrijf. Hierdoor kun jij erop vertrouwen dat wij onze zaken goed voor elkaar hebben.

Kwaliteit
De kwaliteit op ons bedrijf wordt gewaarborgd door een regelmatige kwaliteitskeuring. Hierbij wordt gecontroleerd of wij de juiste papieren bezitten om wet- en regelgeving na te leven. Tijdens de kwaliteitskeuring wordt er gekeken of het op ons bedrijf schoon, netjes en comfortabel is voor iedereen. Daarnaast zijn onze instructeurs allemaal in het bezit van een diploma om les te mogen geven.

Veiligheid
Veiligheid voor mens en dier vinden wij het allerbelangrijkste. Als lid van de FNRS kunnen wij aantonen te voldoen aan strenge veiligheidseisen. FNRS werkt daarvoor samen met de Stichting Veilige Paardensport. Op deze manier kan jij op een veilige manier bij ons (leren) paardrijden. Het bewijs voor het voldoen aan deze veiligheidseisen herken je aan het blauwe FNRS-bord en het oranje-witte bord van de Stichting Veilige Paardensport.

Welzijn
Gezonde en gelukkige paarden zijn de basis voor ons bedrijf. Het werken met dieren brengt verantwoordelijkheden met zich mee, zeker nu paardenwelzijn in de paardenwereld steeds meer aandacht krijgt. Tijdens de kwaliteitskeuring wordt daarom extra op welzijn gelet. Hierbij wordt gekeken naar voermanagement, de gezondheidstoestand van onze paarden, het stalklimaat, de mogelijkheden tot contact met andere paarden, weidebeheer en vrije beweging. Aangezien de paarden bij ons overdag in kuddes leven (zomers in het land en 's winters in de paddock) hebben wij de maximale welzijn score. De paarden staan zolang het licht is buiten en gaan naar binnen als het donker wordt. Binnens staan de paarden in een individuele stal met slowfeeders. Doordat de paarden in de avond binnen komen is dit voor ons meteen een controle moment of alle paarden goed eten, goed lopen en er nog fit uitzien.

Menschool Soest
Lange Brinkweg 87 A
3764 AC Soest

info@menschool.nl

Sociale Media

Volg ons via sociale media!

divider